Το DevOps έχει μπει στο λεξιλόγιο της Πληροφορικής τα τελευταία 3-4 χρόνια και καθώς αναφέρεται συχνά σε συζητήσεις, σε blogs και σε συνέδρια πιστεύω πως αξίζει να το συζητήσουμε και να δούμε και τη σύνδεσή του με το IT Service Management. Η αλήθεια είναι πως δύσκολα θα βρείτε ορισμούς, ακόμα και από το «νονό» του […]
Το DevOps έχει μπει στο λεξιλόγιο της Πληροφορικής τα τελευταία 3-4 χρόνια και καθώς αναφέρεται συχνά σε συζητήσεις, σε blogs και σε συνέδρια πιστεύω πως αξίζει να το συζητήσουμε και να δούμε και τη σύνδεσή του με το IT Service Management.
Η αλήθεια είναι πως δύσκολα θα βρείτε ορισμούς, ακόμα και από το «νονό» του DevOps τον Patrick Debois, ενώ αρκετοί από αυτούς που βρήκα είναι άστοχοι.
Στη Wikipedia για παράδειγμα ορίζεται ως μέθοδος ανάπτυξης λογισμικού:
«DevOps (a portmanteau of “development” and “operations”) is a software development method that stresses communication, collaboration and integration between software developers and Information Technology (IT) professionals. DevOps is a response to the interdependence of software development and IT operations».
O Patrick Debois το αποκαλεί κίνημα (movement), ενώ ο Rob England το χαρακτηρίζει φιλοσοφία. Η ουσία που μας ενδιαφέρει είναι πως, το DevOps πρεσβεύει τη στενή συνεργασία μεταξύ των τμημάτων που αναπτύσσουν εφαρμογές (development) με τα τμήματα που είναι επιφορτισμένα με τη λειτουργία υποδομών και εφαρμογών (operations). Στόχος του είναι να ενισχύσει την ευέλικτη ανάπτυξης της πληροφορικής (πείτε το και agile…) τις σταθερότερες υπηρεσίες και τη δυνατότητα για συχνότερες αλλαγές.
Πιστεύω πως βλέπετε ήδη κοινά σημεία με το IT Service Management. Θα τόνιζα εδώ τα οφέλη από την ενίσχυση της ομαδικότητας και διάχυσης της γνώσης, που επιταχύνεται όταν υπάρχει ευρεία συμμετοχή ειδικοτήτων σε μια ομάδα εργασίας. Επίσης η ευρύτερη συμμετοχή ειδικοτήτων ενισχύει την κουλτούρα συνεχούς βελτίωσης, ειδικότερα στο να μαθαίνουμε από τα λάθη μας. Όσο πιο άνετη και ανοιχτή γίνεται μια ομάδα στο να παραδέχεται και να αναλύει τα λάθη της τόσο πιο γρήγορα βρίσκει τρόπους να τα διορθώσει και κυρίως να αποτρέψει την επανάληψή τους. Αν η πρακτική αυτή γίνεται και σε μικρούς σύντομους κύκλους (προσέγγιση scrum) τότε θα βλέπουμε συνεχή βελτίωση σε fast forward.