Διάβαζα πρόσφατα ένα άρθρο σχετικά με την ικανοποίηση των επιβατών ενός μέσου μεταφοράς. Ενα ποσοστό 72% των πελατών (επιβατών) δήλωναν δυσαρέσκεια και ταλαιπωρία, ενώ μόνο το 39% δήλωνε ικανοποιημένο απο τη σχέση απόδοσης προς τιμή! Με αφορμή το παραπάνω, έριξα μια ματιά στους Δείκτες Ποιότητας Υπηρεσιών Παρόχων Ευρυζωνικών Υπηρεσιών όπως δημοσιεύονται στα sites τους. Ένας […]
Διάβαζα πρόσφατα ένα άρθρο σχετικά με την ικανοποίηση των επιβατών ενός μέσου μεταφοράς. Ενα ποσοστό 72% των πελατών (επιβατών) δήλωναν δυσαρέσκεια και ταλαιπωρία, ενώ μόνο το 39% δήλωνε ικανοποιημένο απο τη σχέση απόδοσης προς τιμή!
Με αφορμή το παραπάνω, έριξα μια ματιά στους Δείκτες Ποιότητας Υπηρεσιών Παρόχων Ευρυζωνικών Υπηρεσιών όπως δημοσιεύονται στα sites τους. Ένας Πάροχος δηλώνει ότι ένα ποσοστό 22% των κλήσεων παραμένει αναπάντητο! ενώ το 65% των κλήσεων που απαντήθηκαν εξυπηρετείται εντός 20 ημερών!! Ένας άλλος πάροχος αναφέρει πως ο ταχύτερος χρόνος αποκατάστασης βλάβης σε γραμμή πρόσβασης είναι 4 ημέρες! Μήπως έχουμε παραμελήσει την ικανοποίηση αυτών των πελατών?
Αντιλαμβάνομαι οτι αρκετοί οργανισμοί θεωρούν οτι παρέχουν υπηρεσία μόνο και μόνο επειδή εκτελούν τις εργασίες που περιγράφονται σε αυτήν, χωρίς να τους ενδιαφέρει το αποτέλεσμα και η γνώμη του πελάτη. Είναι σα να μαγειρεύω χωρίς να μ’ ενδιαφέρει η γεύση!
Η ικανοποίηση του πελάτη πρέπει να παραμένει στο επίκεντρο. Αν ο πελάτης δεν ικανοποιηθεί από την υπηρεσία που του παρέχουμε και από τη σχέση απόδοσης προς τιμή, είτε θα τον χάσουμε από πελάτη, είτε σε μονοπωλιακά περιβάλλοντα θα ξεκινήσει μια σειρά εναλλακτικών δρόμων και πρακτικών (αδιαφορία, διαφθορά, βανδαλισμός, απαξίωση) που θα ζημιώνει τελικά όλους τους συμμετέχοντες (stakeholders).
Έχω αναφέρει πολλές φορές μέσα από άρθρα και παρουσιάσεις πως ειδικότερα στη χώρα μας και σε περιόδους ύφεσης, είναι επιτακτική ανάγκη να επικεντρωθούμε αφενός στην προσφορά ποιοτικών υπηρεσιών που παρέχουν προστιθέμενη αξία και αφετέρου τιμολογημένες κατάλληλα, ώστε να διατηρείται ο πελάτης ικανοποιημένος από τη σχέση απόδοσης προς τιμή (value for money).
Κοινό χαρακτηριστικό των Παρόχων με υψηλές επιδόσεις διεθνώς, είναι ότι επενδύουν στη συστηματική χρήση των πρακτικών του service management για τη βελτίωση της ανταπόκρισής τους προς τον πελάτη, τη συνέπεια και σταθερότητα των υπηρεσιών τους και τα μετρήσιμα αποτελέσματα για να το αποδεικνύουν.