Στον ξεκάθαρα ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα του IT Service Management, το όραμα και η κουλτούρα είναι η βάση για την αρμονική συνεργασία μεταξύ των People, Processes, Products και Partners. Οι πελάτες ζητούν πλέον κατάλογο με κατανοητές υπηρεσίες που να απαντούν και να καλύπτουν τις επιχειρηματικές και επιχειρησιακές ανάγκες τους και απαιτούν επιλογές σχετικές με κόστος, επίπεδο υπηρεσιών, […]
Στον ξεκάθαρα ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα του IT Service Management, το όραμα και η κουλτούρα είναι η βάση για την αρμονική συνεργασία μεταξύ των People, Processes, Products και Partners.
Οι πελάτες ζητούν πλέον κατάλογο με κατανοητές υπηρεσίες που να απαντούν και να καλύπτουν τις επιχειρηματικές και επιχειρησιακές ανάγκες τους και απαιτούν επιλογές σχετικές με κόστος, επίπεδο υπηρεσιών, ποιότητα, συνέπεια και υποστήριξη.
Οι οργανισμοί πληροφορικής καλούνται λοιπόν να επικοινωνούν, να μετρούν, να διαχειρίζονται και να παραδίδουν με βάση επιχειρηματικά και όχι τεχνολογικά μεγέθη. Για να το πετύχουν στρέφονται στις αρχές του IT Service Management και ειδικότερα στο ITIL, το οποίο όμως επιβάλλει μια σαφή αλλαγή κουλτούρας τόσο σε επίπεδο οργανισμού αλλά ιδιαίτερα σε επίπεδο ανθρώπων. Μια αλλαγή αρκετά σημαντική ώστε να χρειάζεται έναν ικανό ηγέτη να τη διαχειριστεί.
Απαραίτητη όμως προϋπόθεση είναι να υπάρχει ξεκάθαρο όραμα. Το όραμα θα παρακινήσει τους ανθρώπους , θα αποτελέσει τον οδηγό στη δημιουργία στόχων, , αλλά και το κίνητρο για την επίτευξή τους. Η στρατηγική που θα επιλεγεί, τα σχέδια δράσης, η αρχιτεκτονική και οι πολιτικές που θα αναπτυχθούν, όλα θα πρέπει να υποστηρίζουν το αρχικό όραμα.
Καθοριστικοί παράγοντες επιτυχίας είναι η επικοινωνία και η σωστή προσέγγιση των ανθρώπων. Δίνεται η ευκαιρία να ενδυναμωθούν οι ομάδες, αναδεικνύοντας τις προκλήσεις ως ευκαιρία για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη.
Επιτεθείτε στα προβλήματα και όχι στους ανθρώπους. Είναι γνωστό πως οι άνθρωποι και οι ομάδες που εκτελούν τις διεργασίες είναι και οι καταλληλότερες να αναγνωρίσουν τις ατέλειες ή δυσλειτουργίες και να προτείνουν διορθωτικές ενέργειες, αρκεί να υπάρχει η κατάλληλη παρακίνηση. Μπορείτε να παρακινήσετε δίνοντας την προοπτική ανάπτυξης μέσω εκπαίδευσης, ενθάρρυνσης και καθορισμού εφικτών στόχων, με προσαρμογή των διαδικασιών, παροχή κατεύθυνσης και υποστήριξης αλλά και παρακολούθηση της απόδοσης.
Ολοκληρώνοντας, η ηγεσία θα πρέπει να βρίσκει τρόπους να εμπνέει τις ομάδες, ώστε να αντιλαμβάνονται τις ευκαιρίες, να αναγνωρίζει την προσπάθειά και να ανταμείβει πέρα των τυπικών αξιολογήσεων.